Sega

Sega

SEGA – legendinė tarptautinė vaizdo žaidimus gaminanti kompanija.

Skaityti daugiau...

Kompanijos SEGA istorija

Žaidimo automatų epocha

Sega automatų epocha

Kompanija SEGA įkurta penktajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje. Tada ji ėmėsi gaminti ne kompiuterių priedėlius, o didžiulius žaidimo automatus barams ir poilsio kambariams. Ir žaidė jais ne paaugliai, o amerikiečių kareiviai, taip bandydami atsikratyti streso po susišaudymų. Pirmieji tokie automatai radosi JAV karinėse bazėse Havajuose: jais buvo žaidžiamas pinbolas ir „Vienarankis banditas“.

1952 metais kompanija, pervadinta Service Games of Japan, pradėjo importuoti žaidimus į Japoniją. Panašiu laiku energingas amerikietis vardu Deividas Rozenas valdė Japonijoje momentinės fotografijos kabinų ir muzikinių automatų, kuriuose buvo grojamas amerikietiškas ir japoniškas rokenrolas, tinklą. Abi amerikietiškos pramogos japonams buvo naujovė ir turėjo didelį pasisekimą. Japonai norėjo pramogų, ir Rozenas nusprendė praplėsti Rosen Enterprises verslą ir imti pardavinėti arkadinius automatus.

1964 metais dviejų kompanijų keliai susiėjo: Service Games ir Rosen Enterprises pavadintos vienu vardu – SEGA Enterprises Ltd. Pradėti aktyviai kurti nauji žaidimai.

1966 metais SEGA pristatė žaidimų automatą Periscope (vėliau žinomas kaip „Jūrų mūšis“). Žaidimas buvo toks populiarus, kad kompanija nedelsdama pradėjo eksportuoti jį į JAV ir kitas šalis.

1969 metais didžioji kompanijos dalis persikėlė iš Japonijos į JAV.

Vaizdo žaidimų atsiradimas

Sega video žaidimai

8-asis dešimtmetis JAV buvo ypatingas, ypač Kalifornijoje, kurioje atsirado žymusis Silicio slėnis. Vietname baigėsi karas, radosi pirmieji mikroprocesoriai ir kompiuteriai, mezgėsi internetas, Styvas Džobsas surinko savo Apple, išleisti pirmieji Žvaigždžių karai. Žinoma, 8-ajame dešimtmetyje visiškai atsinaujino žaidimų industrija: pasikeitė dvi žaidimų konsolių kartos, radosi priedėlių (tokių kaip Atari) mikroprocesorių pagrindu. Taito išleido Space Invaders – pirmąjį populiarų vaizdo žaidimą.

Keitėsi technologijos, keitėsi mąstymas ir požiūris į žaidimus. Norėdama eiti koja kojon su laiku SEGA pradėjo smarkiai plėstis, vilioti vis naujus žaidimų kūrėjus, įsigijo firmą Gremlin Industries naujiems žaidimo automatų mikroprocesoriams kurti ir gaminti.

Personaliniai žaidimai

SEGA įkūrėjai suprato, kad mikroprocesoriai – tik vaizdo žaidimų plėtotės pradžia. Kompiuteriai tapo personaliniais, tad ir žaidimai kėlėsi į namus. SEGA turėjo puikią reputaciją, tad užtikrintai ėmėsi rinkos užkariavimo namų konsolėmis plano.

1981 metais Japonijoje pradėti bandomieji pirmojo SEGA žaidimų priedėlio Game-1000, sukurto 8 bitų procesoriaus Zilog Z80 pagrindu, pardavimai.

1983 metais prasidėjo kompiuterinių žaidimų industrijos krizė. Iš rinkos pamažu traukėsi populiari kompanija „Atari“ ir kitos priedėlių gamintojos. Įvairovė pagimdė drastišką konkurenciją ir atmušė daugelio norą gaminti konsoles. SEGA investavo didžiulius pinigus į grafikos tobulinimą ir naujų technologijų kūrimą.

Vienintelė, kuri tais metais jautėsi užtikrintai, buvo japonų kompanija „Nintendo“, išleidusi Family Computer (Famicom), 8 bitų žaidimų priedėlį. Famicom kainavo nebrangiai, todėl iškart tapo žaidėjų favoritu. 8 bitų konsolė užvaldė pasaulį ilgiems metams. Populiarieji SEGA žaidimai žaidėjų daugiau nedomino, ir ši atsidūrė keblioje padėtyje. Vos 10% rinkos prieš 90% „Nintendo“, o ir šiuos procentus ji dalijosi su kitomis mažomis kompanijomis.

SEGA proveržis

Sega Genesis

1988 metais SEGA Japonijoje išleido naują 16 bitų priedėlį Sega Mega Drive, o metais vėliau, 1989-aisiais, ėmė pardavinėti jį JAV pavadinusi Genesis komplekte su hitu Altered Beast. Grafinės priedėlio galimybės stulbino: spraitų animacija, daugybė sluoksnių ir net 512 spalvų. 16 bitų konsolės fone „Nintendo“ konsolė atrodė pasenusi, o agresyvi SEGA reklama tik sustiprino šį faktą. Brangi, bet dvigubai galingesnė Mega Drive pamažu išstūmė 8 bitų „Nintendo“ „kūdikį“, tuo metu buvusį žodžio „priedėlis“ sinonimu.

Būsimoji kompanijos pergalė buvo rezultatas detaliai apgalvoto plano, sukurto naujo kompanijos viceprezidento Tomo Kalinske ir naujojo amerikiečių filialo vadovo Maiklo Kaco. Iki pradėdamas dirbti SEGA Kalinske išpopuliarino lėles Barbes, todėl jo sprendimais japonų biure visiškai pasitikėjo. Jis gebėjo vesti nelygiavertį mūšį.

Dar iki pasirodant SEGA Mega Drive Kalinske numatė silpnąsias vietas ir sukūrė galingą proveržio JAV strategiją. Kartu su žaidimų industrija užaugo ir žaidėjai, todėl vienas iš „statymų“ buvo skirtas sportiniams žaidimams. SEGA pasirašė kontraktą su populiariu 49 metų gynėju Džo Montana iš San Francisko ir sukūrė žaidimą Joe Montana Football, o vėliau dar kelis žaidimus su futbolo žvaigždėmis.
Kitas stiprus ėjimas buvo žaidimo Michael Jackson’s Moonwalker su pop muzikos karaliumi pagrindiniame vaidmenyje išleidimas. Maiklo Džeksono personažas kovoja su priešais, bet nepamiršta šokti ir vaikščioti savo žymiąja „Mėnulio“ eisena. Kartu SEGA paleisdavo gandų apie neva naują paslaptingą talismaną.

Sonikas

Soniko išradimas

SEGA ieškojo savo ypatingojo personažo, kuris būtų galėjęs konkuruoti su Mario iš „Nintendo“. Kompanijai buvo reikalingas talismanas, demonstruojantis 16 bitų sistemos galią, ir ežiukas Sonikas puikiai dorojosi su šiuo vaidmeniu. Kūrėjai įžvelgė stipriąsias Mega Drive puses, todėl kiek įmanoma pagreitino personažo animaciją ir pripildė žaidimą spalvingos grafikos.

Personažą Japonijoje sukūrė dizaineris Naoto Osima, ir šis iš pradžių vadinosi Mr. Needlemouse. Vėliau Naoto prisipažino, kad paprasčiausiai perkėlė katino Felikso (Felix the Cat) galvą ant peliuko Mikio kūno. Jį nustebino tai, kad kompanijoje niekas to nepastebėjo.

Japoniškojoje versijoje Sonikas turėjo iltis, dantytą apykaklę, buvo mėlynas ir turėjo draugę Madoną. JAV Sonikas neteko ilčių, merginos ir tapo JAV vėliavos spalvų.

Taip gimė viena iš parduodamiausių frančizių vaizdo žaidimų istorijoje.

1989 metai. Kalinske nusprendė kurti dar agresyvesnę, netgi rėksmingą reklamą, sumažinti kainą nuo 189 iki 149 dolerių ir prie komplekto su priedėliu pridėti ne Altered Beast, o žaidimą su naujuoju talismanu – Soniku. Japonų biure pagalvojo, kad sumažinti kainą ir už tiek pardavinėti savo stipriausią žaidimą neapsimokės. Nakajama pasakė Kalinske: „Šiame kambaryje niekas nesutinka su tuo, ką Jūs pasakėte, bet mes Jus pasamdėme, kad JAV pasikeistų situacija, tad darykite tai, kas, manote, yra reikalinga.“

1991 metais Super Nintendo išleista su naujuoju Super Mario World už 199 dolerius. „Sonikas buvo audra, o Mario – pats nuolankumas“, – prisimindavo Kalinske. Ežys, renkantis žiedus, skraidė žaibo greičiu. 8 bitų Mario jo fone atrodė lyg italų senukas. Sonikas iškart tapo perkamiausias.

Strategija suveikė: iki metų pabaigos buvo parduota apie milijoną priedėlių. Tomas Kalinske pavertė autsaiderį rinkos lyderiu. „Hyakumandai!“ – skandavo Chajao Nakajama. „Vienas milijonas vienetų!“

Žaislai Ežiukas Sonikas

Mūsų parduotuvėje Sega pristato minkštuosius Ežiuko Soniko serijos žaislus: ežiuką Soniką, lapiuką Tailsą ir echidną Knucklesą. Visi jie kupini detalių ir identiški animacinių filmų ir žaidimų herojams. Žaislų medžiaga atitinka visus kokybės standartus, nealergizuoja ir yra saugi.
Įsivaizduokite, kiek laimės Jūsų vaikui atneš tokia trokštama dovana! Juk su mėgstamiausiais herojais galima atkurti animacinių filmų scenas ar sukurti savų. Mūsų elektroninėje parduotuvėje ToyStory.lt galite nusipirkti bet kurį patinkantį produktą už patrauklią kainą.

Rodoma 1–15 iš 20

Rodoma 1–15 iš 20